
FUTURE CUSTOMER RESEARCH
Consumers are changing.
Change faster.

Understand your future consumers and communities
Is uw huidige doelgroep over 3 tot 5 jaar nog steeds relevant? Hoe evolueren uw huidige klantendoelgroepen? Welke communities spreekt u aan of nog niet aan? En welke communities kunnen merk of groei-versterkend werken? Hoe houdt u hen betrokken bij uw merk en hoe kunt u producten of diensten creëren die uw consumenten de komende jaren nodig hebben?
​
Wij helpen met het creëren van uw future customer/community segmentatie. Want een toekomstbestendige strategie bouwen enkel op basis van huidige data - en zelfs predictive data - is niet voldoende in deze accelererende wereld waar de vele economische, maatschappelijke, economische en ecologische ontwikkelingen niet worden meegenomen
Future consumer view
We voeren toekomstig consumentenonderzoek uit, analyseren trend- en lifestylevoorspellingen en gebruiken onze deskundige consultancydiensten om een rijk toekomstig klantbeeld te creëren op basis van uw bedrijfsbehoeften. Met deze unieke visualisatie kunt u anticiperen op grote verschuivingen in levensstijl en producten en diensten ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van de consument.
.png)
Trends & Insights
Wij volgen op de voet de trends in een aantal sectoren en werken met trendwatchers, trendplatformen, onderzoeksbureau's, consumentenpanels en interne en externe (vaak wetenschappelijke) experten en specialisten om de juiste inzichten te verzamelen.
.png)
Cultural Science
We doen deep dives in de culturele referenties van de verschillende gefragmenteerde communities van vandaag en morgen, analyseren de drijvende krachten achter verandering, voegen industrie- en maatschappelijke context toe om toekomstige culturele inzichten te identificeren.
Forecast research
.png)
We werken samen met onderzoekspartners, out-of-the box innovator panels, data scientists, peer review processen en experts in verschillende sectoren om onze bevindingen te onderzoeken of te valideren.
"If you want to hack a brand,
hack culture first"
Ana Andjelic, author of the Business of Aspiration
Community persona's and strategies
We geloven dat communities, en niet persona's of generaties, de nieuwe focus moet zijn in marketing.
​
Consumentenpersona's zijn net als horoscopen. "Sarah, moeder van 2, woont aan de rand van de stad, doet haar boodschappen op zaterdag, is voorzichtig met haar uitgaven, maar onder de juiste omstandigheden is ze bereid om geld uit te geven als ze daar zin in heeft." Als je goed leest, zit psychografische profilering vol met generieke, oncontroleerbare, dubbelzinnige en vaak tegenstrijdige taal die helaas eenheidsworst genereren omdat iedereen dezelfde kleurloze persona's gebruiken voor hun marketing.
Geen twee personen zijn precies hetzelfde, zelfs niet degenen die dezelfde producten kopen, dezelfde merken kiezen en van dezelfde inhoud houden. Mensen gedragen zich veel meer als de communities waartoe ze behoren. Dit geldt net zo voor generatie-denken.
In plaats van ons te richten op individuen of generaties richten we ons op hun relaties en kijken we naar de communities waartoe ze behoren. We zetten veel meer in op datgene wat mensen verbindt dan wat ze verschillend maakt. We identificeren specifieke toekomstige communities en gaan met hen in gesprek om nieuwe producten, diensten en go-to-market strategieën te creëren.
