TREND REPORTS
Our passion is to dive into culture. What makes society, people, and communities unique and fitting the zeitgeist? And what about next-gen, changing behaviors and mindsets in these accelerating times?
PIM
TRENDRAPPORT
2024
Niet enkel leven we in een gepolariseerde wereld, ook het menselijk gedrag is meer en meer tegengesteld. In de 'Clash van het Zijn' geven we 3 sets van culturele trends en tegentrends die de grilligheid maar ook de rijkheid van ons mens-zijn illustreren.
DE NIEUWE
MOSLIM CONSUMENT
Samen met het inclusivity dataplatform No Kno doken we dieper in het consumentengedrag van een nieuwe generatie moslims die een balans zoeken in hun halal denken en doen bij boodschappen doen, maar ook in de keuze van mode, reizen en financiën.
NEO
DEMOGRAFIE
Naast het feit dat generationeel onderzoek de tijdsgeest van generaties mooi bloot legt, werkt het ook clichédenken in de hand. De next-gen mindset verbindt veel meer leeftijden dan dat het hen onderscheidt. In dit rapport geven we een beeld weer van nieuw demografisch denken met heel wat frisse inzichten voor marketeers.
PIM
TRENDRAPPORT 2023
We leven in een wereld van permacrisis. De vele maatschappelijke veranderingen vragen om nieuwe principes te omarmen als visionair denken en regeneratieve strategieën. Business as usual is out, het is tijd voor 'business as new'.