top of page

TREND REPORTS

Our passion is to dive into culture. What makes society, people, and communities unique and fitting the zeitgeist? And what about next-gen, changing behaviors and mindsets in these accelerating times? 

Image by Yilin

PIM
TRENDRAPPORT
2024

De Clash van het Zijn

Niet enkel leven we in een gepolariseerde wereld, ook het menselijk gedrag is meer en meer tegengesteld. In de 'Clash van het Zijn' geven we 3 sets van culturele trends en tegentrends die de grilligheid maar ook de rijkheid van ons mens-zijn illustreren.

Schaduw

DE NIEUWE
MOSLIM CONSUMENT

Samen met het inclusivity dataplatform No Kno doken we dieper in het consumentengedrag van een nieuwe generatie moslims die een balans zoeken in hun halal denken en doen bij boodschappen doen, maar ook in de keuze van mode, reizen en financiën. 

Image by Milad Fakurian
Schaduw

NEO

DEMOGRAFIE

Naast het feit dat generationeel onderzoek de tijdsgeest van generaties mooi bloot legt, werkt het ook clichédenken in de hand. De next-gen mindset verbindt veel meer leeftijden dan dat het hen onderscheidt. In dit rapport geven we een beeld weer van nieuw demografisch denken met heel wat frisse inzichten voor marketeers. 

PIM
TRENDRAPPORT 2023

We leven in een wereld van permacrisis. De vele maatschappelijke veranderingen vragen om nieuwe principes te omarmen als visionair denken en regeneratieve strategieën. Business as usual is out, het is tijd voor 'business as new'. 

YOUR FUTURE STARTS HERE.

Get in touch at hello@futurekind.be

GEEN NIEUWSBRIEF,
WEL EEN COMMUNITY

Scan deze whatsapp QR-code en wordt deel van onze FutureKind Rebellion. Wij delen graag als eerste alle interessante trends en inzichten die we tegenkomen. 

bottom of page