top of page

KEYNOTE

PIM TRENDRAPPORT 2024
DE CLASH VAN HET ZIJN

We leven in een zodanige paradoxale wereld dat het menselijk gedrag doorweven is met heel wat tegenstrijdigheden. Dat zien we ook in verschillende trends; van elke beweging is er een tegenbeweging.
In het Futurekind x PIM trendrapport 2024 - en dus ook de keynote- , noemen we deze trends en tegentrends alfa- en betatrends.  Zij geven de tijdgeest weer van mens-zijn en mens-voelen in de huidige maatschappij, gevoed door de vele economische en ecologische crises, oorlogen, inflatie en technologische versnelling. 

De titel ‘De Clash van het Zijn’ is een weergave van de tegenstrijdige culturele signalen die zich manifesteren in consumentengedrag de komende jaren. Alfa- en Betatrends die de noodzakelijke transformatie voor toekomstige groei vormgeven, met inzichten en take-outs voor iedereen in marketing, innovatie en bedrijfsvoering. We gaan dieper in op 3 trends-tegentrends:

  • middelmatigheid versus extreme verwondering

  • een doorgedreven customer experience versus een customer moeheid

  • de opkomst van een vrouwelijke toekomst versus de nieuwe masculiniteit 

Ontdek hier ook het gratis PIM trendrapport 2024

ANDERE KEYNOTES?

lancome.jpeg
visit tourism Korea 2.png

"Trends en tegentrends. Onze cultuur is doorspekt met evenveel paradoxaalheid als in de politiek. Ontdek in deze keynote hoe ons mens-zijn en mens-voelen de komende jaren gaan veranderen".

Kristel keynote foto_edited.jpg

EEN AANTAL VAN ONZE KLANTEN EN PARTNERS

Logo Roularta
Logo NN
Logo Proximus
Logo Arvesta
Logo Maasmechelen Village
Logo Land Rover

WENS JE EEN PRESENTATIE OP MAAT?

Afhankelijk van uw behoeften kunnen we presentaties op maat maken, gebaseerd op uw sector, bedrijf of maatschappelijk thema. Geef ons een seintje en wij helpen u graag verder.

YOUR FUTURE STARTS HERE.

Get in touch at hello@futurekind.be

GEEN NIEUWSBRIEF,
WEL EEN COMMUNITY

Scan deze whatsapp QR-code en wordt deel van onze FutureKind Rebellion. Wij delen graag als eerste alle interessante trends en inzichten die we tegenkomen. 

bottom of page